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Desvelarse incrementa el riesgo de sufrir diabetes

Publicado: abril 19, 2012
Desvelarse incrementa el riesgo de sufrir diabetes Compartido por:

Una investigación demostró que la alteración del reloj biológico aumenta el nivel de la azúcar en la sangre después de la comidas.

Existe una creciente evidencia de que la gente que por lo general duerme muy poco y a la hora indebida sufre consecuencias duraderas que una siesta no puede curar: Un creciente riesgo de diabetes, males cardíacos y otros problemas de salud.

Estudios recientes de la Escuela de Medicina de Harvard han demostrado que las personas que duermen menos de cinco horas cada noche tiene un creciente riesgo de desarrollar diabetes del Tipo 2, el tipo que suele afectar más tarde en la vida.

La rotación de turnos de trabajo, tres o más turnos de noche al mes intercalados con el día o al anochecer, provoca riesgos también, dice el reporte. “Tenemos una conspiración social para quedarnos sin dormir”, comentó Russell Sanna de la división de medicina del sueño de dicha universidad.

La dieta y la actividad física también son factores determinantes en el desarrollo de diabetes Tipo 2. En respaldo a este estudio, otra investigación publicada la semana pasada demuestra que al reducir las hora de sueño y perturbar el ritmo biológico normal, el organismo sufre cambios físicos de manera que puede propiciar las condiciones ideales para desarrollar diabetes, reporta el neurocientífico Orfeu Buxton, del Hospital Brigham y de Mujeres, de Boston.

*Nota de CBS

Beyond drowsy, too little sleep ups diabetes risk
More people pull the night shift. Teens text past midnight and stumble to class at dawn. Travelers pack red-eye flights. “We have a societal conspiracy for sleep deprivation,” says Russell Sanna of Harvard Medical School’s sleep medicine division, who attended a TEDMED conference last week where scientists called sleep loss one of health care’s big challenges.

Studies have long shown that people who sleep fewer than five hours a night have an increased risk of developing Type 2 diabetes, the kind that tends to strike later in life.

Rotating shift work — three or more night shifts a month interspersed with day or evening hours — raises the risk, too, says a recent report from researchers who analyzed years of medical records from the huge Nurses’ Health Study.

Diet and physical activity are big factors in Type 2 diabetes. Certainly it’s harder to work out or choose an apple over a doughnut when you’re tired, especially at 3 a.m. when your body’s internal clock knows you should be sleeping.

But a study published last week shows sleep plays a more complex role than that. As sleep drops and normal biological rhythms are disrupted, your body physically changes in ways that can help set the stage for diabetes, reports neuroscientist Orfeu Buxton of Boston’s Brigham and Women’s Hospital. Buxton’s team had 21 healthy volunteers spend almost six weeks living in a laboratory where their diet, physical activity, sleep and even the light was strictly controlled.

The volunteers started out well-rested. But for three of those weeks, they were allowed only about 5½ hours of sleep every 24 hours — at varying times of the day or night, to mimic a bad shift rotation or prolonged jet lag. That knocked out of whack the body’s “circadian rhythm,” a master biological clock that regulates such patterns as when we become sleepy and how body temperature rises and falls.

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